Zakaj potrebujete vitamin D3

d3 vitamin v kapsulah

Verjetno se sprašujete, zakaj je vitamin D3 tako zelo poseben. Pravimo mu tudi sončni vitamin, ker nastaja v koži, ko je izpostavljenost sončni svetlobi dovolj velika. Njegova glavna naloga je, da pomaga pri absorpciji kalcija in fosforja, kar posledično vpliva tudi na splošno zdravje ljudi in njihov imunski sistem.

Vitamin D3 najdemo pretežno v živilih živalskega izvora in je med vsemi vitamini D tisti, ki povečuje skupno raven vitamina D v krvi. Raziskave so pokazale, da je med ljudmi zelo veliko nihanja v preskrbljenosti s tem vitaminom. Dodatno skrb pa predstavlja, da je pri večini odraslih prebivalcev vrednost vitamina D3 v krvi prenizka.

Vitamin D3 lahko dobite na tri načine

Vitamin D3 se tvori v koži pod vplivom sončnih žarkov, ki jih je med aprilom in septembrom največ med 10. in 16. uro. Dnevna izpostavljenost soncu10 do 15 minut tako lahko že zadosti dnevnim potrebam vitamina D3.

Drugi način je z uživanjem živil kot so goveja jetra, sir, rumenjaki, sveži losos ali sardele. Če pa ne zadovoljimo potreb ne na prvi in ne na drug način, potem so prehranski dodatki, ki vsebujejo vitamin D3 za vsakogar izjemno priporočljivi.

Z vitaminom D3 do trdnejših kosti

Vitamin D3 ponuja številne koristi za zdravje ljudi, vsem pa je zagotovo znan njegov pozitiven vpliv na mišice in kosti. Ena izmed njegovih najpomembnejših nalog je, da poveča absorpcijo kalcija v tankem črevesju in tako poskrbi za mineralizacijo kosti, ki so zaradi tega trdnejše.

Uživanje vitamina D3 tako bistveno pripomore k zmanjšanju zlomov, hkrati pa izboljša tudi mišično moč. To je ključnega pomena za vse starostnike, saj vitamin D3 poskrbi za doseganje višje kostne mase in s tem preprečuje osteoporozo.

Za boljši imunski sistem

Kadar se nas loteva prehlad, najprej vsi pomislimo na vitamin C. Res je, da tudi ta močno pripomore k preprečevanju raznih prehladnih obolenj, a vse prevečkrat pozabimo tudi na vitamin D3. Ta poskrbi za nemoteno delovanje mehanizma naravne odpornosti in krepi delovanje imunskega sistema.

Številne raziskave so pokazale, da redno uživanje vitamina D3 zmanjša tveganje za okužbo dihal kar za polovico. Vitamin D3 pa ne zmanjšuje zgolj tveganje za sezonska obolenja, ampak tudi za resnejše bolezni, kot so na primer multipla skleroza, srčno žilne bolezni, avtoimunske bolezni, sladkorna bolezen in še marsikaj drugega.

Za boljše razpoloženje

Kadar se počutite brez energije, ali pa ste brez volje, potem je to lahko eden od simptomov za pomanjkanje vitamina D3. Ste že kdaj pomislili, zakaj se enostavno počutite bolj sveže v lepem sončnem vremenu? Pri tem ne gre za stvar trenutnega razpoloženja, ampak je glavni krivec vitamin D3, ki ste ga verjetno v takšnem vremenu dobili polno dozo.

Povečanje ravni vitamina D3 ni le poživitev, ampak je neposredno povezan z našim razpoloženjem. Njegovo redno uživanje bistveno izboljšajo stanje depresije kot tudi druga občasna nihanja v razpoloženju.

Za zdravo srce in izgubo telesne teže

Tudi za zdravje srca boste poskrbeli, če boste redno uživali vitamin D3. Mnogi so mnenje, da velja ta vitamin za nekakšno pomirjevalo srca, ki preprečuje številne bolezni srca. Znano je, da boste z uživanjem vitamina D3 zmanjšali tveganje za srčne napade, izboljšali vzdržljivost srca in ožilja, preprečili odebelitev sten srčnih prekatov in poskrbeli za znižanje krvnega tlak.

Vsi ljubitelji raznih diet se boste razveselili podatka, da vitamin D3 vpliva tudi na hitrejše zmanjšanje telesne teže. Glavni razlog za to je, da ta v kombinaciji z dodajanjem kalcija, ta vitamin učinkuje na zaviranje apetita, zaradi česar ne boste čutili lakote.

Koliko vitamina D3 je priporočljivo zaužiti?

Številne raziskave kažejo na to, da ima danes večina ljudi pomanjkanje vitamina D. Ker pa je vitamin D3 močno povezan z njegovo koncentracijo, lahko sklepamo na podobno sliko tudi v primeru vitamina D3. Pomanjkanje vitamina D3 najhitreje opazimo v oslabelih mišica, šibkih kosteh, utrujenosti, izpadanju las, depresiji, hipertenziji in še bi lahko naštevali.

Če niste ravno na območju z veliko sončne svetlobe, da bi bili dnevno izpostavljeni soncu 10 do 15 minut, potem je samo s pomočjo hrane težko zagotoviti predpisano količino vitamina D3. Zato ga ljudje dodatno zaužijejo v obliki prehranskih dopolnil, ki so vam na voljo brez recepta. Vitamin D3 je popolnoma varen za uporabo, le če sledite priporočljivemu dnevnemu vnosu.