Kolagen za sijoče lase in napeto kožo

kolagen za kožo in lase

Verjetno ste že vsi slišali za kolagen, telesu lastno beljakovino, ki se nahaja v koži, hrustancu in vseh vezivnih tkivih. Ta vrsta beljakovin predstavlja približno 30 % vseh beljakovin v telesu in vsebuje kar 19 različnih aminokislin. Da pa je celotna zadeva še bolj zapletena, pa obstaja več vrst kolagena, ki se razlikujejo po strukturi in funkciji.

Sicer je kolagen bolj poznan v lepotni industriji, vse bolj pa mu ljudje dajejo poudarek tudi v svoji prehrani. Težava je v tem, da ga telo nekje do 20. leta starosti proizvaja samo, s staranjem pa se njegova proizvodnja upočasni. To najprej opazimo na naši koži, laseh in nohtih, ki zgubijo čvrstost, sijaj in lepoto. Ko napoči ta trenutek, se ljudje začnemo spraševati, kako lahko pomanjkanje kolagena nadomestimo.

Naravni kolagen zaužijemo z nekaterimi živili

Kolagen lahko nadomestimo s hrano, saj je prisoten v nekaterih živilih. A se je potrebno zavedati, da so te količine izjemno majhne. V telo ga vnesemo lahko z uživanjem živalske kože, vezi ali kosti, zato je na jedilniku vedno dobrodošla goveja kostna juha ali pa želatina, piščančje meso ter kosti, govedina in ribe.

Dodatna težava naravnega kolagena pa predstavlja njegova absorpcija, ki je zelo slaba. Glavni razlog za to je, da je kolagen v naravni obliki sestavljen iz več aminokislin, ki sestavljajo zelo trdno in dolgo beljakovinsko verigo. To naše telo ne more absorbirati v prebavnem traktu, zato je absorpcija kolagena izjemno slaba. Zaradi tega uživanje živil bogatih s kolagenom nima takšnega učinka, kot bi si morda na prvi pogled želeli.

Živila, ki vsebujejo naravni kolagen

Prav tako pa lahko z določenimi živili spodbudimo sintezo kolagena. Tovrstna živila sicer kolagena ne vsebujejo, zato pa pomembno vplivajo na njegovo proizvodnjo. Tak je na primer vitamin C, ki je še en dokaz o tem, zakaj je pomemben za naše telo. Vitamin C zaužijemo z različnim sadjem in zelenjavo, kot so na primer jagode, pomaranče, rdeča paprika in podobno.

Poleg vitamina C je za proizvodnjo kolagena pomembna tudi aminokislina lizin, ki jo najdemo v jetrih, svinjini, jajcih, mleku, fižolu, leči, tempehu in kvinoji. Ne pozabimo pa še na cink, ki je prisoten v ostrigah, semenih, oreščkih, ajdi, čokoladi, kakavu, čičeriki in leči.

Prehranski dodatki vsebujejo hidrolizirani kolagen

Zaradi majhnih količin kolagena v živilih in že omenjene slabe absorpcije, se ljudje vse pogosteje poslužujejo različnih prehranskih dodatkov, ki vsebujejo tako imenovani hidrolizirani kolagen. Zanj je značilno, da je s posebno metodo razbit na manjše delce, ki jih imenujemo peptidi.

Peptidi se sestavijo nazaj tam, kjer je kolagen najbolj potreben. Prednost hidroliziranega kolagena je v tem, da naše telo mnogo lažje absorbira več manjših delcev, kot pa enega velikega.

Kakšen kolagen izbrati?

Kolagen se pridobiva iz živalske kože in kosti, zato je na trgu tudi največ izdelkov iz goveje in ribje kože. Goveji se pogosteje uporablja za sklepe, kosti in hrustanec, medtem ko je se ribjega uporablja v izdelkih za kožo. A bolj kot izvor, sta za končni učinek pomembna njegova kvaliteta in velikost peptidov.

V pestri ponudbi prehranskih dodatkov nam je na voljo kolagen v prahu ali pa v tekočini. Med njima ni bistvene razlike kot je ta, da je slednji preprostejši za uporabo. Le odmerimo količino in jo spijemo, brez odmerjanja prahu in mešanja z vodo. Na voljo nam je tudi želatina rastlinskega ali živalskega izvora, prav tako pa ga lahko najdemo v kombinaciji z drugimi učinkovinami kot so na primer vitamin C, vitamin A ali cink.

Prednosti uživanja kolagena

Mnogi se sprašujejo, zakaj posvečamo kolagenu toliko pozornosti. A poleg lepote, napete ter čiste kože in zdravih nohtov, ima za naše telo še ogromno drugih koristi. Dokazano je, da kolagen upočasnjuje staranje kože, prepreči uničenje hrustanca v sklepih in preprečuje izgubo kostne mase. Posledica tega so zdravi sklepi in manjše tveganje za pojav osteoporoze.

Ker so tudi naše mišice sestavljene iz beljakovin, ni nič presenetljivega, da je tudi kolagen eden izmed njih. Z njegovo pomočjo lahko povečamo mišično maso in poskrbimo za njihovo učinkovitejše krčenje. Ne pozabimo pa tudi na srce. Tudi to je sestavljeno iz vezivnega tkiva, zato kolagen bistveno pripomore k njegovemu učinkovitejšemu delovanju in boljšemu zdravju. Ta protein znižuje raven holesterola v krvi in preprečuje nabiranje oblog na stenah žil.