Jutranji tek ima dodaten vpliv na naše telo

zakaj teči zjutraj

Vse več ljudi, mladih in starih, se zaradi številnih prednosti ukvarja s tekom. Vprašanje, ki se pri tem pojavi pa je, kdaj je najboljši čas za tek. Je to zjutraj, opoldan ali pa morda zvečer? Ali je to sploh pomembno? Zagotovo ste že videli številne tekače, ki se zgodaj zjutraj odpravijo na jutranji tek, in se ob tem spraševali, kaj jih motivira.

Dejstvo je, da je tek odličen način za ohranjanje naših telesnih zmogljivosti, krepitev srčno žilnega sistema, izboljšanje zdravja in splošnega počutja. Po vrhu vsega pa je to ena najpreprostejših oblik vadbe. Vseh teh pozitivnih učinkov teka smo deležni ne glede na to, ali se odpravimo teči zjutraj, opoldne ali pa zvečer. Res pa je, da ima jutranji tek še dodaten vpliv na naše telo.

Za večjo produktivnost

Le kaj je boljšega, kot pa začeti dan polni energije in zagona, ki vas spremlja tekom celotnega dne? Odpraviti se na tek, medtem ko je večina ljudi še v postelji, je najboljši način, kako začeti z dnevom in se napolniti z dodatno energijo, ki jo boste potrebovali za reševanje težav in problemov doma ali v službi.

Jutranji tek nam daje tako duševno kot tudi fizično stimulacijo. Ne samo, da poveča budnost, ampak nam pomaga, da pravočasno vstanemo iz postelje. Po takšni aktivnosti, kot je tek v zgodnjih jutranjih urah, se v našem telesu dodatno sproščata endorfini in adrenalin. Posledica tega pa je izjemen občutek, ki lahko traja še ure in ure po končanem teku.

Za boljše delovanje srca

Če želite zmanjšati tveganje za bolezni srca za skoraj polovico, potem je tek najboljša aktivnost. Samo pet minut teka na dan je tisto, kar je potrebno storiti za zdravo ter učinkovito srce in zdravo ožilje. Dokazano je, da je pri tekačih kar 27 % manjše tveganje za zgodnjo smrt in 30 % manjše tveganje za smrt zaradi srčno – žilnih težav.

To sicer velja za vse tekače in ne samo za tiste, ki se odpravijo na jutranji tek, pri čemer tudi ni pomembno kako hitro tečejo in kako dolgo. Vsekakor je tek aktivnost, ki vam pomaga živeti dlje in z veliko energije za premagovanje številnih novih izzivov.

Pozitivno vpliva na prebavo

Uživanje hrane je zelo prijeten trenutek, a se ta v našem telesu porabi na dva različna načina. Telo jo lahko porabi kot vir energije, ali pa jo shrani kot maščobo kar se hitro pozna na naših kilogramih. Če želite ohranjati svojo telesno pripravljenost ali pa želite izgubiti nekaj kilogramov, potem si zagotovo ne želite kopičenja maščob.

Jutranji tek pred zajtrkom je v tem primeru odlična ideja. To pa zato, ker bo telo obrok po teku uporabilo za obnovo energijskih rezerv namesto, da bi se to shranilo v obliki maščob. Še več! Z jutranjim tekom boste pospešili vaš metabolizem, zaradi česar bo telo porabljalo kalorije ves dan.

Jutranji tek krepi vaše sklepe

Včasih je veljalo splošno mnenje, da je tek škodljiv za naše sklepe, a temu to ni tako. Res je, da so mnoge poškodbe posledica preobremenitve in pretreniranosti, če pa se ravnamo po osnovnih načelih postopnosti, je jutranji tek odlično sredstvo za krepitev naših sklepov.

Zasledili smo, da je pri tekačih celo manjše tveganje, da bi razvili neprijetne težave s sklepi. Glavni razlog je v tem, da imajo bolje razvite motorične sposobnosti in manjšo težo, ki bi obremenjevala sklepe. Jutranji tek je povezan tudi z bolje razvito mišično močjo, ki pomaga zmanjševati težave s sklepi.

Za boljši spanec

Če imate težave s spanjem, potem je čas, da razmislite o teku zgodaj zjutraj. Jutranji tek vas bo prisilil k vsakodnevnem vstajanju in jutranji rutini, zato je velika verjetnost, da se boste zvečer počutili bolj utrujene. Vaše težave bodo na ta način sčasoma minile, vi pa se boste lahko prepustili globokemu spancu.

Spanje je močno povezano tudi s stresom in duševnim zdravjem. Zato je jutranji tek v neokrnjeni naravi brez avtomobilov in hrupa, še en dodaten razlog več, da začnete o njem resno razmišljati. Tek že sam po sebi pozitivno vpliva na naše duševno zdravje, če pa je to še zgodaj zjutraj, glejte na to kot naložbo v svoje življenje.