Kaj je Atkinsonova dieta

dieta atkinsova

Po novem letu si zadamo marsikatero obljubo, a največ teh je povezanih z zdravim načinom življenja in obljubami o hujšanju. Nič koliko diet lahko zasledite na spletu ali v številnih priročnikih za hujšanje. A katera dieta bo resnično učinkovita, je odvisno od tega, kako k posamezni dieti pristopimo.

Številne študije so pokazale, da je izredno uspešna Atkinsonova dieta, ki temelji na nizki vsebnosti sladkorjev in ogljikovih hidratov. Ta dieta ne obremenjuje srca in ožilja in jo priporočajo vsem, ki si želijo hujšati in izgubiti večje število kilogramov. Atkinsonova dieta se izvaja v treh fazah, četrta pomeni le omejen vnos ogljikovih hidratov.

Oče te ketonske diete je dr. Robert C.Atkins

Atkinsonova dieta je ena izmed bolj znanih nizko ogljikohidratnih oziroma ketonskih diet. Njen idejni vodja je slavni kardiolog, dr. Robert C. Atkins, ki je svojim pacientom predpisoval dieto z nizko vsebnostjo sladkorja in ogljikovih hidratov. Ta Atkinsonova dieta je s preko 80 kliničnih študij pokazala, da resnično deluje. Številni Atkinsonovi pacienti so s to dieto uspešno zmanjšali svojo prekomerno telesno težo, česar jim z ostalimi dietami in štetjem kalorij ni uspelo.

Strokovnjaki za prehrano, zaposleni v bolnišnici St. Michael v Torontu, so razvili novo, izboljšano verzijo Atkinsonove diete, ki ima enak cilj, omejiti delež ogljikovih hidratov. Zanjo se je uveljavilo poimenovanje eko Atkinsonova dieta.

Zakaj Atkinsonova dieta deluje?

Osnovno načelo, ki ga ima Atkinsonova dieta, z leti ostaja nespremenjeno in temelji na uživanju beljakovin pri vsakem obroku, hkrati pa omejuje vnos ogljikovih hidratov ter sladkorja. Na podlagi številnih dognanj je Atkins načrtoval dieto, pri kateri v telo vnašamo znižane vrednosti sladkorjev in ogljikovih hidratov. Zaradi tega se zmanjša nihanje vrednosti sladkorja v krvi. Ker zaužijemo manj ogljikovih hidratov, telo prične porabljati maščobe za pridobivanje energije.

Postopoma se uravnana vnos in poraba hranil. Zaradi porabe maščob se zaloga teh v telesu začne manjšati, kar pomeni, da pričenjamo izgubljati telesno težo. Čeprav je na začetku vsaka dieta naporna in je težko spremeniti svoje navade, pa Atkinsonova dieta zmanjša občutek lakote in izboljša splošno počutje.

Kaj Atkinsonova dieta prepoveduje?

Če se odločite, da bo Atkinsonova dieta idealna za vas, potem morate vašo odločitev trdo sprejeti in se zavedati, da bo potrebno življenje navaditi brez hrane, ki vsebuje belo moko in sladkor (bel kruh, testenine, sladice, piškoti ter druge sladkarije) in sadnih sokov, sladkih pijač ter sirupov.

Prav tako se odsvetuje tudi hrana z manjšo vsebnostjo maščob in dietna hrana (te običajno vsebujejo veliko OH), hitro pripravljena hrana (hamburger, hot dog, ocvrta hrana in sladice), hrana z dodanimi trans maščobami in žvečilni gumiji in bonboni, ki vsebujejo sladkor.

Atkinsonova dieta poteka v več fazah

Atkinsonova dieta zahteva štiri faze, s katerimi nadzorujete izgubljanje telesne teže. Osnovni namen faz je določiti takšen vnos ogljikovih hidratov, ki bodo še omogočale izgubo telesne teže. Če vnos presežemo, se teža ustavi na določeni vrednosti in jo lahko pričnemo tudi pridobivati. Atkinsonova dieta v posamezni fazi zahteva določitev ciljne teže, ki si jo želimo doseči.

V prvi fazi se odpovemo skoraj vsem OH v prehrani. Uživamo le 20 gramov dnevno, posežemo po živilih z veliko vsebnostjo proteinov, izogibamo se živilom s sladkorji, spijemo vsaj 1,5 litra vode. Zmanjšanje maščob ni potrebno. V drugi fazi prehrano uravnovesimo, uživamo zelenjavo, s katero vnašamo 12 do 15 gramov OH dnevno, izogibamo se sladkorjem, postopoma dodajamo OH. V tretji fazi prehrano vzdržujemo in postopoma uvajamo sadje, škrobna živila in polnovredna žita, tedensko dodajamo 10 gramov OH, dokler se teža ne ustavi. V zadnji četrti fazi upoštevamo vse naučeno. Pazimo na dnevno uživanje OH, ki vzdržujejo težo in preprečujejo ponovno naraščanje.

Načrtovanje jedilnika naj vključuje tudi gibalno dejavnost

Če upoštevate smernice Atkinsonove diete, potem se ni potrebno izogniti maščobnih delov živil, temveč pazite na vnos ogljikovih hidratov. Atkinsonova dieta ne zahteva štetja kalorij, ampak le sledenje količini OH v razmerju z drugimi hranili. Priporočljiv dnevni vnos hranil naj ima razmerje 60 % maščob, 30 % proteinov in 10 % ogljikovih hidratov.

Čeprav v začetku dr. Atkins ni poudarjal pomena telesne aktivnosti za hujšanje, pa se je sčasoma izkazalo, da je športno udejstvovanje nujno potrebno za zdravo izgubljanje telesne teže in njeno ohranjanje. Če vas bo Atkinsonova dieta prevzela in se boste zanjo odločili, potem ob njej ne pozabite na redno gibanje.